banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

donderdag 16 oktober 2014

Onverwacht bezoek




Het is altijd leuk om bezoek te krijgen, maar deze keer was het wel héél bijzonder. Op een avond zat er ineens iemand op een grote rol naaldvilt nieuwsgierig om zich heen te kijken. 

Omdat we elkaar nog niet eerder gezien hadden schrokken we een beetje van elkaar. Maar ik was al gauw vertederd door dit kleine muisje.













Natuurlijk moest er een hapje gegeten worden. Havervlokken en rozijnen.



 Ons vriendje ging op onderzoek uit.  



 Had hij misschien al eerder bij ons geslapen, zonder dat wij dat wisten? In elk geval leek het bedje speciaal voor hem gemaakt. Naaldvilt ...lekker warm en zacht. 




Nieuwsgierig van alle nieuwe indrukken viel het muisje uiteindelijk van vermoeidheid in slaap, alleen, niet in het wiegje, maar er bovenop! 




 Het muisje ging verder op zoektocht en was heel geïnteresseerd


de voorraadzakken en de grote rieten mand werden besnuffeld en van alle kanten bekeken.


Wat wil je, in de herfst moet ook dit muisje aan zijn voedselvoorraad denken.  



Ook moeder muis kan het uitstekend met het kleine vriendje vinden. Vol verbazing zie ik hoe die twee elkaar begroeten....


Het bleef niet bij een gesprekje of wat beleefd gesnuffel, het muisje kroop in de armen van moeder muis en kreeg een warme knuffel!


Zouden ze elkaar dan toch kennen?



Zoals aan elk bezoek kwam ook aan dit bezoek een einde.

 Het muisje wilde wel altijd bij ons wonen, maar dat gaat natuurlijk niet. 
Moeder muis neemt afscheid van het kleine muisje...


Nog even kijk ik hoe het muisje buiten speels tussen de plankjes door kruipt en me aankijkt met z'n prachtige kraaloogjes... 


Dan komt ook aan onze ontmoeting een einde. Met vertedering neem ik afscheid van dit lieve kleine vriendje...maar wie gelooft me dat dit muisje écht op een dag nieuwschierig een kijkje in ons huis kwam nemen? 

De foto's laten het zien en blijven een bijzondere herinnering aan dit onverwachte bezoekertje!






15 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder en wat een lief klein beestje. Leuk dat ze is blijven zitten toen je foto's maakte en niet van schrik weggerend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    ich liebe Deinen Blog! So wunderschön die kleinen Möbel und die Mäuse! Sehr, sehr, schön!

    Liebe Grüße

    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dit bezoek. Mooie foto`s heb je gemaakt. Leuke herinnering.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Die kleine muis voelt zich meteen helemaal thuis. Z'n bedje stond al klaar!
    Prachtig vastgelegd ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch! Dit is wel erg bijzonder en vertederend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enig verhaal. Knap dat je dit hebt kunnen fotograferen! Het is een aandoenlijk geheel. Ik kan me voorstellen dat dit een bijzondere ervaring was. Fijn dat je het ons hebt laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief verhaal! Het muisje is zo vertederend, helemaal in de armen van moeder muis.
    Het is dat ik de foto's zie anders is het haast niet te geloven. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief en wat een leuk verhaal, ik geloof je wel hoor. Gezellige en informatieve blog heb je.
    Ik ga je volgen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ongelofelijk leuk stukje is dit zeg, met dat echte muisje op bezoek en zo mooi kunnen fotograferen, dat maak je zelden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Grethilde
    Prachtig!!!
    Met mijn kleinkinderen heb ik genoten van dit vehaaltje.
    Een gouden griffel waard.

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, het muisje wist vast waar hij hartelijk zou worden ontvangen.

    Groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen