banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zaterdag 10 maart 2012

Babymuisjes bij familie muis


de zon schijnt lekker warm en moeder muis is druk bezig met de was


de luiers hangen aan de lijn te wapperen in de wind


vader muis staat bovenop de ladder om de nieuwe bel op te hangen

want binnenkort... worden er babymuisjes verwacht!


alles in de luiermand is keurig gewassen en gestreken 


de omslagdoeken worden gevouwen...


en dan is het eindelijk zover...


drie lieve kleine babymuisjes zijn geboren

welkom lieve kleintjes!


Joris en Jozefien kijken hun ogen uit

wat zijn de babymuisjes lief... en klein...! 


Joris en Jozefien schommelen zachtjes het wiegje waar een klein muisje in ligt te piepen


moeder muis krijgt een lekker kopje thee op bed 


vader muis heeft bij de bakker beschuit en muisjes gekocht 





beschuit met muisjes. mmm... wat zullen Joris en Jozefien hiervan smullen



iedereen heeft het druk met de babymuisjes


spetteren in bad met veel schuim


het is een gezellige drukte in het muizenhuis 



op de commode ligt een lief klein babymuisje en vader wast zijn snoetje...


Joris en Jozefien zijn grote broer en zus



vader muis verschoont een luier


een laatste wasbeurt en dan is het tijd om de oogjes dicht te doen


een knuffeltje voor het slapen gaan



de nacht is gekomen en het wordt stil in het muizenhuis


vader en moeder, Joris en Jozefien en de drie kleine babymuisjes
liggen in hun warme bed heerlijk te slapen...sssttt...wel te rusten!


Wil je de beschuit met muisjes ook maken, klik dan  HIER voor een werkbeschrijving

Lijkt het je leuk om de muisjes zelf ook te maken? Kijk voor een patroon of voor een workshop op www.grethilde.nl


38 opmerkingen:

  1. Ik ben al twee keer op kraamvisite geweest, maar kom zeker nog een keer langs. Het is zo prachtig gemaakt en uitgebeeld. Het enige wat ik mis is de beschuit met muisjes ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je kunt zien is vader muis meteen naar de bakker gegaan om beschuit met muisjes te halen.

      Verwijderen
    2. Hej, ik wilde stilletjes even kijken, maar nu moet ik wel even reageren. Die papa muis toch, wat is hij er druk mee, wel heel lief.

      Verwijderen
    3. vader muis is er stil van...zoveel kraambezoek had hij niet verwacht! Dank je wel Willy ;-)

      Verwijderen
  2. Door Willy hier beland, wat enig gemaakt. Geweldig als je dit zo kan. Genoten van het verhaal,,,,

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook via Willy hier op kraamvisite gekomen. De drieling ziet er gezond uit hoor! En zo gezellig met z'n allen.
    Hebben de babymuizen al namen?

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél héél leuk en nog van Harte hé.
    Valt niet mee zo´n drieling erbij, druk
    maar lief gezinnetje.
    Hoe gaan ze heten?
    groetjes Susi ( via Willy )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vind ik dit mooi en inspirerend.
    Ga je direct volgen.
    Hier houd ik van en dit was wat ik vroeger ook al graag deed en ook wel weer wil oppakken nu ik ben gestopt met mijn baan.
    Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eveneens via Willy hier terecht gekomen in een prachtige muizenfamilie.
    Geweldig leuk !!!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via Willy ben ik hier terechtgekomen en ik vind het schitterend gemaakt! Zoveel liefde zit erin. Ik ga snel verder kijken op je blog.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig, ik blijf kijken!! Gefeliciteerd voor familie muis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via Willy op kraamvisite gekomen. Wat een lieve muizenfamilie!
    Ik ga je volgen hoor! Ik zet je gelijk in mijn lijst met blogs!


    Groetjes, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieve muisjes,


    Het blijft een wonder, zo'n gezinsuitbreiding. Wat heerlijk dat we even binnen mogen kijken....We hebben genoten.
    Lieve groet, Annelie, Jonah en Jose.

    PS; Fien geniet van haar eigen muizen. ssssst, zegt ze als ze liggen te slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve Jose, Annelie en Jonah en Fien,

      familie muis vond het erg gezellig dat jullie langs zijn geweest! met een glimlach denkt moeder muis terug aan haar bezoek bij jullie en is blij dat er bij jullie nu ook muisjes wonen.

      ....en zo lief...dat Fien ssssst zegt als de muisjes liggen te slapen!

      Verwijderen
  11. Een feest om naar te kijken, wat een prachtige muisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit geweldig *L*E*U*K*!!!!!
    Ik zat al te kijken of ze een kraamverzorgster nodig hadden, maar ik denk het niet, ze kunnen het gezellig saampjes goed redden.
    Hè dit is echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat ontzettend lief en leuk! hmm, ik moet snel aan de muisjes beginnen zie ik al, materiaal ligt klaar, maar nu de rest nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig verhaal en zo ontzettend mooi gemaakt! Laat ik nou vanmiddag toch toevallig bij een echte drieling op bezoek zijn geweest...! Piepklein, misschien net iets groter dan de muisjes... En net zo schattig en lief! Complimenten voor je geweldige verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Grethilde, wat heb je dit weer wonderschoon bedacht én gemaakt, zo creatief en lief ook,net zoals jezelf bent.......Zal hier vaker een bezoekje komen brengen, veel succes verder.
    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de geboorte van de drieling. Wat zien ze er mooi uit. Heel veel geluk.

    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een feest!!!!!
    Ik heb genoten.
    Ik ga je volgen....
    Kijk ook eens bij mij, ik heb ook een muizenhuis!
    Is al een tijdje geleden als post voorbij gekomen op mijn blog.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat heerlijk!
    ik ben net weer oma geworden, ik ga dit uitprinten en er een boekje van maken om met kleindochter Elena over baby Mathias te praten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie jullie al samen naar de muisjes kijken...en naar de lieve kleine Mathias!

      Verwijderen
  19. Hallo,
    Voor de tweede keer op kraamvisite hier. Gaat alles goed met het kroost?
    Sinds gisteren heb ik ook baby's. Kom maar eens langs. Je bent van harte welkom.

    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo, ik vond je blog via googelen, wat een geweldige muizen en muizenhuis! Ik ben ook met een miniatuur project bezig met muizen.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding bij de fam. muis.
    Leuk gedaan.

    Groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk muizenhuis en schattige muisjes.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een warm gevoel geeft het me altijd om hier te lezen en de prachtige plaatjes te bekijken.
    Ik wens jou en de jouwen een heel moii en gezegend Paasfeest toe Grethilde.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Me encanta tu blog y tu familia de ratones.
    Has hecho un verdadero cuento de hadas con esa preciosa familia y sus accesorios, enhorabuena.
    No se como hacerme seguidora de tu blog.
    besitos ascension

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lief, een echt voorjaarsverhaal, nieuw leven. Prachtig gedaan en dat past bij jou. Mooi de luierdoeken en inderdaad keurig gestreken.
    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Your blog is fantastic...and your little animal are so lovely.
    Debora from Italy.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat fijn dat ik je blog gevonden heb. Ik vind dit zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk verhaal. En wat een schitterende muisjes natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig leuk gemaakt en gefotografeerd je muizenfamilie verhaal! Erg lief die kleintjes. Gefeliciteerd met 3 kleintjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het echt PRACHTIG wat je maakt!!!! Zo leuk, schattig en enorm gedetailleerd. Als ik eens wat meer tijd heb :-), wil ik zeker eens je werkbeschrijving/patroon bekijken. Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. This is totally cute, love the photos and the story :)
    Visit my miss Olivia Mouse too :)

    BeantwoordenVerwijderen