banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zondag 6 januari 2019

De deur van de winkel in Sprookjesbos gaat open...





Met een ferme zwaai doet Eekhhoorn de deur van de winkel in Sprookjesbos open.







De winkelbel rinkelt en achter de toonbank staan oom en tante muis.





 “Welkom in de winkel,” zegt oom!




"Wat fijn dat jullie er zijn," zegt tante!



 Ik kijk om me heen en kan mijn ogen niet geloven…een winkel in Sprookjesbos? 


Is die er dan altijd al geweest?




Waarschijnlijk wel... want de dieren uit sprookjesbos moeten toch ook boodschappen doen? 


  Terwijl ik verwonderd rondkijk gaat de winkeldeur open en dicht en rinkelt de winkelbel...



Er hangt van alles boven de toonbank: papieren zakken aan een zwarte haak, maar ook emmers, borstels, rasp en zeef en nog veel meer!


         Het is een komen en gaan van dieren uit het sprookjesbos.


      Vader muis pakt een winkelkrant uit het rek naast de deur. 



 In de winkelkrant kun je lezen wat er zoal te koop is in de winkel van oom en tante! Handig om te weten;-)





Er wordt gesproken over dit…en over dat…



...en ondertussen  

wordt de boodschappenmand gevuld met kruidenierswaren.  


Oom schrijft met een potlood de meegenomen kruidenierswaren met sierlijke letters op in het winkelboekje.




 In déze winkel van oom en tante in Sprookjesbos wil ik voortaan mijn boodschappen doen!

*****

Naar verwachting komen pakketten deze maand in de webshop!
Een mooi begin van het nieuwe jaar;-)







4 opmerkingen:

  1. Ooh dat wil ik ook! Wat een geweldige spulletjes heb je weer gemaakt en ontworpen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh, wat een leuk verhaal met mooie foto's! Ik wil niet meer naar AH met de bonuskaart, maar naar de winkel in het sprookjesbos.
    Daar doen ze niet aan online shoppen, maar heerlijk ouderwets met een mandje en een opschrijfboekje. Waarschijnlijk betalen ze daar ook nog met echt geld, dus zonder pinapparaat.
    Echt om te genieten dat winkeltje. Knap gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat errug..... ik ben verliefd op deze winkel nu tijd en een plekje zoeken waar het kan staan als het klaar is :))))

    BeantwoordenVerwijderen