banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zondag 24 mei 2020

Het kratje en het kasboek

De melkvoorraad is aangevuld en Oom heeft het houten krat met 6 melkflessen naast de toonbank neer gezet.


Gezellig vol is het nu in de winkel van oom en tante!


 Eekhoorn ziet het krat staan en wil graag een fles melk.
Oom kijkt voor de boodschappen in het winkelboekje van Familie Eekhoorn. 


Handig; zo'n winkelboekje waar je de boodschappen in op kunt schrijven;-)


Oom houdt de uitgaven en inkomsten van de winkel bij in een kasboek.


Het bedrag van de melkrekening wordt door oom genoteerd bij "uitgaven". 

 
Het kasboek heeft 4 bladzijden en is HIER te koop in de webshop.


Het grote kasboek heb ik zelf in gebruik...


De voor en achterzijde van het kasboek met de afmeting:
4,5 cm x 3 cm.


De tas van oom gaat elke dag mee naar de winkel...

  
De houten kratjes met 6 melkflessen zijn klaar en staan in de webshop!


Hier staan ze op mijn werkbank; veel houten kratjes
want...melk is goed voor elk;-)


De gaten van het krat zijn precies zo groot gemaakt dat de melkflessen in het krat " geklemd" staan.


Zijn de gaten groter dat verdwijnen de melkflessen voor een groot deel in het krat en dat vind ik minder mooi;-) Ze mogen gezien worden die melkflessen.


Het was een precies werkje om de gaten niet te groot en niet te klein te maken. 
Met behulp van de Dremel is het gelukt: echt millimeter werk!


Het beukenhouten krat is 3,5 x 5 cm inclusief handvat 5 cm hoog
De houten melkflessen zijn 10 mm doorsnee en 22 mm hoog.


Hier zie je de melkrekening voor Firma Muis, de winkel van oom en tante uit Sprookjesbos!


Oom hangt de meegeleverde melkrekening  op het klembord.


De houten kratjes zijn in bruin papieren zakje verpakt en om het nog echter te maken:voorzien van een miniatuur melkrekening. 


Deze rekening is met een klein stukje washi tape (zodat de rekening niet beschadigt) aan het zakje bevestigd.


De melkrekening kun je op het klembord met facturen en bestellijsten klemmen. 

Het krat met 6 melkflessen kun je HIER vinden in de webshop.

****
Hartverwarmend zijn de lieve reacties die op mijn blog en via de mail bij mij binnenkomen. Bijzonder en inspirerend om te lezen. 
De gedachte dat de miniaturen en ontwerpen straks hun weg weer naar jullie vinden, dat is waar ik met veel plezier aan werk!
****
Gerrie en ik werken allebei in ons eigen huis. Ik mis de gezelligheid, het samenwerken, de kopjes koffie en haar belangstelling en enthousiasme. 
Ik zie uit naar de dag dat we weer samen kunnen werken!!


2 opmerkingen:

  1. Jammer dat jullie nu niet samen kunnen werken, maar elkaars werk bekijken is ook leuk.
    Het is weer prachtig zoals al die kleine dingetjes er uit zien, zo gedetailleerd!
    Knap werk hoor. De winkel wordt steeds leuker.

    BeantwoordenVerwijderen