banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zaterdag 1 oktober 2011

Familie muis en het muizenhuis


De laatste paar weken ben ik druk bezig geweest met een nieuw ontwerp.
Elke keer is het weer spannend. Langzamerhand zie je het nieuwe ontwerp onder je handen groeien en hoop je dat het gaat lukken: een muizenhuis met familie veldmuis. Ik ben erg benieuwd of er kinderhandjes zullen zijn die straks het muizenhuis gaan dragen als ze uit logeren gaan…




Alleen nu de kleur van het dak nog… ik weet niet welke kleur ik moet kiezen. 




De laatste steekjes zijn genaaid en het huisje is ingericht. Klaar voor familie veldmuis om er zijn intrek in te nemen. 



De familie veldmuis wandelt over het bospad op weg naar hun huis. Omringd door groen staat daar aan de voet van een grote eik hun eigen muizenhuis. Vader muis staat stil en haalt eens diep adem…mmm…wat ruikt hier heerlijk in het bos. De zon schijnt en de vogels fluiten, het is lente!  



  
De grote schoonmaak kan beginnen. De deuren van het huisje gaan open en de bezem veegt alles weer keurig schoon. Vader ruimt rond het huisje de takken op en veegt de bladeren weg.




Moeder muis staat bij de tobbe en doet een handwasje. Een zacht briesje waait het pas opgehangen wasje heen en weer.
Wat is het toch een gezellige drukte rond het huisje. Zouden het misschien de lentekriebels zijn?




Of… is het de spanning voor de open dagen van Niels Holgersson in Oosterstreek? Hun huisje moet natuurlijk wel goed schoon zijn. Er komen vast veel mensen op de open dagen en dan moet alles er wel netjes bij staan.




Vader sprokkelt takken bij elkaar.




Een lekker kopje sap.



  
Zo; het naambordje is opgehangen. Als er straks mensen langs komen weten ze dat in dit huisje Familie Muis woonachtig is.



  
Moeder bakt een lekkere notenkoek want straks gaan ze bij de Familie Eekhoorn op bezoek.





Er is een prachtig boek uitgebracht door Karina Schaapman met de titel "Het Muizenhuis".

2 opmerkingen:

  1. Lieve Grethilde, wat leuk dat ik jou nu ken.
    Ik ben verliefd op je muizen. Twee weken geleden was
    ik in londen en heb daar wat boekjes van Beatrix Potter aan mijn verzameling toegevoeg. mmmmmhhhhh heerlijk die prachtige tekeningen en verhaaltjes. Bijzonder hoe jij de verhaaltjes dichtbij haalt en tot leven brengt.
    Dank je wel, inekeGray

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf vind ik het groene dak volgens mij toch het mooiste. Past beter in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen