banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zaterdag 31 december 2022

Nieuwe miniaturen



In de laatste nieuwsbrief hebben jullie kunnen lezen dat er een "groen zeepje"  aan de miniaturen is toegevoegd! 

Groene zeep, ook wel goudzeep genoemd, is natuurlijk onmisbaar voor een frisse schoonmaak {een écht gouden zeepje}.

Je weet: muisjes wonen in verschillende holletjes; een holletje voor de keuken, een holletje voor de slaapkamer en één voor de woonkamer. Deze holletjes moeten van tijd tot tijd wel goed worden schoongemaakt.

Tja, en dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Want wat is schoonmaak zonder groene zeep? 

Alsof moeder muis mij zachtjes in het oor fluistert dat deze zeep uit lang vervlogen tijden nog steeds het allerbeste schoonmaakmiddel is.

In de werkplaats achter mijn werkbank ga ik aan de slag. Het hout voor de goudzeepjes wordt gezaagd en geschuurd en van dop en wikkel voorzien. Elk zeepje is met de hand gemaakt.

Samen met 3 werkdoeken is een set gemaakt: goudzeep met werkdoeken

Goudzeep is ook per stuk te koop: als je meerdere goudzeepjes wil kopen om ze neer te zetten op de plank in de winkel van oom en tante;-) 


Je kunt de goudzeep HIER vinden in de webwinkel.

Nieuw binnengekomen: rieten broodmandje met geruit kleedje 


want er zijn warme broodjes gebakken


 een recept uit sprookjesland


Er zijn 2 verschillende broden: wit en bruin. Je kunt ze HIER vinden in de webshop.


en koekjes niet te vergeten! 

Een tijdje geleden had ik een ontwerp voor melk gemaakt maar was er niet aan toegekomen om het hout te zagen en schuren. 

Nog in het "oude jaar" ging ik achter mijn zaagmachine om het hout voor de pakken melk op maat te zagen. 


De gezaagde houtjes worden met de hand geschuurd en liggen dan klaar om van wikkel voorzien te worden. 


H
et papieren wikkel van de melk wordt gelamineerd en daarmee krijgt het een beschermlaagje. 

Zonder melk kun je natuurlijk geen pannenkoeken bakken. Moeder muis neemt een pak melk van mij aan en gaat meteen aan de slag. 

Het meel gaat in de beslagkom, de melk wordt toegevoegd, dan voorzichtig de eieren 1voor 1 erbij en met de garde het beslag goed roeren. De koekenpan op het vuur, een klontje boter sist al in de pan en bakken maar! 

Het AGA fornuis kun je HIER vinden in de webshop.

De muisjes zitten al te wachten op de allereerste pannenkoek...dat wordt smullen!

Ik was al een tijdje op zoek naar een kledingrek: die heb ik gevonden! 

Een stevig metalen rek: hier kunnen aardig wat kleren ophangen worden. 

De kleerhangers "rustiek" zijn per stuk te koop. 

  Met alle kleren aan het rek is er keuze genoeg en ook zó mooi om naar te kijken...

HIER kun je het kledingrek vinden.

Nu het kouder wordt en de avonden langer zitten de muisjes graag met z'n allen rond de tafel.


  Er worden veel boekjes voorgelezen...

want er zijn weer  twee nieuwe mini prentenboekjes gemaakt: 

"Muizelientjes wasdag" en "Het Muizenboek". 

HIER in de webshop.

Voorlezen is altijd bijzonder; het geeft een saamhorig en geborgen gevoel. 

Het muizenboek kan natuurlijk niet ontbreken. 

De boekjes zijn van hout en je vindt ze HIER in de webwinkel.

In het nieuwe jaar verwelkomen we twee nieuwe muizenkinderen: 

nichtje & neefje muis 

{muisje 2 en 3 in de optocht}
Nichtje is iets groter dan neefje en zoals je ziet: het zijn twee lieve speelkameraadjes voor broertje en zusje muis.

Vanuit sprookjesbos wens ik mijn bloglezers een liefdevol 2023! 






2 opmerkingen:

  1. Ah wat mooi zeg ik geniet van de familie muis. Prachtige attributen weer voor een uitbreiding. Een fijn en creatief nieuwjaar gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om te bekijken die beeldige kleine dingen.
    De broodjes voor de picknick zien er uit om zo in te bijten.
    En dan dat kledingrek, zo mooi met die hangers.
    Een gelukkig, creatief en gezond 2023 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen