banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zaterdag 13 november 2021

Vol verwachting klopt mijn hart!

want... Sint en zijn Pieten zijn al een tijdje onderweg.

Zo nu en dan kijk ik uit naar de grote stoomboot. Waarschijnlijk volgepakt met pakjes en zakken met lekkers!


De Pieten zijn vast al druk aan het bakken en ik weet het zeker...de Sint verheugt zich zéér om jullie straks allemaal te ontmoeten!!


Met deze "bakset" hebben de Pieten alles wat nodig is voor het bakken van pepernoten, koek, speculaas en banketletters. De bakset kun vinden in de webshop bij miniaturen.


Ook deze emaillen schaal en bakvormpjes vind je in de webshop. 

En je ziet... Piet heeft pepernoten gebakken, een hele bakplaat vol!


Speculaas en pepernoten zijn te koop in de webshop!



De stoomboot staat gezellig naast boekjes vol verhalen en versjes van de goede Sint! Een gezellig tafereeltje zo op tafel.

Sint en Piet zijn gemaakt van een houten kegel en niet moeilijk om te maken.

Hoe leuk is het om alvast een materiaalpakketje te maken in afwachting van de komst van Sinterklaas? En misschien de stoomboot een mooi plekje te geven op je tafel met een schaaltje pepernoten erbij?


Hoor ik daar de paardenvoetjes... Trippel trappel trippel trap?

Erg leuk om te maken: materiaalpakket "paard van Sinterklaas
want wat moet Sint zonder zijn trouwe makker?

Ik ruik al de heerlijk gebakken speculaaspopjes.. 


muziekmechaniekje "Zie ginds komt de stoomboot"


Ik heb het muziekmechaniekje vastgemaakt op het houten veilingkistje (gekocht bij XENOS) waar de stoomboot op staat. 
Het hout van het kistje fungeert als een klankkast voor het muziekmechaniekje.

Oom en tante hebben de bakkersblikken al goed gevuld op de winkelkast staan.


Sfeervolle feestverlichting...


In verband met de feestdagen: 

WINKEL OPENING zaterdag 27 november 2021 van 14.00-17.00 uur.

Buorren 6,9038 TE INGELUM (vlakbij Leeuwarden) vrij parkeren bij de kerk.



Houten bakken en een wand vol miniaturen!


Daar zijn vast mooie presentjes bij voor de feestdagen
voor jezelf... of om misschien aan iemand cadeau te geven...!!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk al die Sinterklaas en Pieten popjes. Al het lekkers is ook om op te eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh heerlijk allemaal. Ik geloof dat ik zo een bestelling ga plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen