banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zaterdag 14 mei 2022

Mies van de moestuin en Open Atelier!

 Zaterdagmiddag 28 mei van 14.00- 17.00 uur 2022

gaat de deur van mijn huis en atelier open!

Deze middag kun je de dieren uit sprookjesbos van dichtbij bekijken en inspiratie opdoen.  

Naast rondkijken kun je winkelen en materiaalpakketten en -handgemaakte- miniaturen kopen.

Buorren 6

9038 TE ENGELUM /INGELUM

Er is ruim gelegenheid om te parkeren bij de kerk. 

Pin aanwezig.

******************************

Ze is er...

Mies van de moestuin:

Het streven is om de pakketten voor Mies vóór de winkelopening klaar te hebben. Gerrie en ik doen ons uiterste best;-)

Mies heeft een handig tuinschort waar het gereedschap in kan.
De tuinmand van Mies kan je vullen met "bloembolletjes'; deze zijn aan het pakket toegevoegd.  

Je ziet ook bospeen in het mandje; deze zit níet in het pakket van Mies. Over de bospeen straks meer. 


De tuinmand heeft vakken rondom waar je tuingereedschap handig in kunt opbergen. 


Het tuingereedschap -5 delig- zit in het materiaalpakket van Mies.
Het gereedschap is van metaal en heeft een houten handvat.


Het hoedje van Mies wordt gehaakt van gemêleerd katoen. Een strengetje gemêleerd katoenen garen voor het hoedje zit in het pakket. Mocht je nu echt niet kunnen haken kun je (tegen meerprijs) een kant en klaar hoedje bestellen.

Of je gaat de uitdaging aan met behulp van een Youtube HAAK instructie filmpje!

Tussen de bestellingen van de webwinkel werk ik verder aan het ontwerp van de moestuin. De moestuin had ik al af willen hebben zodat ik hem samen met Mies had kunnen presenteren, maar het is even anders gelopen. De moestuin heeft meer voeten in de aarde dan verwacht;-) Zo blijft er iets om naar uit te zien. 
 
Er komt een "houten" schuurtje voor tuingereedschap waar emmer, gieter, kruiwagen en ladder een plekje krijgen. 

In de moestuin groeit bospeen, biet, bloemkool, sla, prei, stokboon en tomaat. De moestuin wordt omsloten door een stoer hekwerk. 


De bijen hebben een hele belangrijke functie in sprookjesbos!
Want, zoals je weet: zonder bijen geen bestuiving en zonder bestuiving geen groente en fruit.
Dus komt er in de moestuin een bijenkast met bijenkorf. Als Mies de honing heeft geslingerd wordt de honing in kleine glazen potjes gedaan. Ze staan straks gezellig naast de bijenkorf. Ieder die gezellig in de moestuin langskomt kan ook een potje van het gouden goedje meenemen.


Wanneer Mies de honingraat uit de bijenkorf haalt draagt ze over haar hoed fijn gaasdoek ter bescherming.


Als het even kan ben ik weer buiten aan het werk. Vooral het grove werk zoals zagen en schuren achter mijn workmate lekker in de buitenlucht. Daarnaast wandel ik graag in de natuur. Ik geniet van de prachtige sprookjesachtige omgeving rond Engelum en het Friese platteland. 
Schelpenpaadjes kronkelen door de weilanden en worden omzoomd door uitbundig fluitenkruid! "Wauw" denk ik dan wat is het hier ongelofelijk mooi.

************************
In verband met de voorbereiding worden er van maandag 16 tot vrijdag 20 mei vanuit de webshop geen bestellingen verzonden.


We zien naar jullie uit op de winkelopening zaterdag 28 mei 2022.
Jullie zijn WELKOM! 

Talitha, Janny, Gerrie en Grethilde



Geen opmerkingen:

Een reactie posten