banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

woensdag 27 januari 2016

Pinkeltje en de muisjes





Met enige regelmaat krijg ik de vraag of er materiaalpakketjes zijn van mijn viltpatronen. Het bracht me op het idee om in 2016 elke maand een aantal materiaalpakketjes van mijn viltpatronen samen te stellen.

Deze maand januari heb ik een aantal materiaalpakketjes van Pinkeltje en de muisjes gemaakt. Je kunt de pakketjes HIER in de webwinkel vinden.

Wees erbij, want de materiaalpakketjes worden in kleine oplage gemaakt en…
op is op;-)



Wie van ons is niet met Pinkeltje opgegroeid? Dat kleine mannetje met zijn witte baard en blauwe puntmuts? Samen met de muisjes Kraaloogje, Grijshuidje en Langstaartje beleven ze vele spannende avonturen.




Zelf heb ik nog een aantal oude boeken van Pinkeltje waar ik uit voorgelezen heb toen mijn kinderen nog klein waren;-)



De kinderboeken van Pinkeltje werden geschreven door Dick Laan. Hij schreef in totaal 30 delen. Hele generaties groeiden op met de bekende gele boekjes. In 1973 overleed de schrijver.
Daarna verschenen er geen boeken meer.



Studio Dick Laan maakt nu na al die jaren weer een nieuw boek over Pinkeltje!
Eindelijk na 36 jaar is Pinkeltje er weer terug.

"Pinkeltje op avontuur in het Rijksmuseum"


Beschrijving:
In het paleis van koning Pinkelpracht is een belangrijk schilderij uit de toonzaal verdwenen.
Pinkeltje gaat op onderzoek uit om erachter te komen wat er met het schilderij is gebeurd.
Al gauw leidt het spoor naar het Rijksmuseum in Amsterdam.
Een spannende tocht begint....


Pinkeltje in het Rijksmuseum is een leuk, spannend en eigentijds avontuur van kaboutertje Pinkeltje en zijn vrienden. De zoektocht bezorgt hen een duik in de geschiedenis.

Schilders als Rembrandt van Rijn en Karel Appel passeren de revue, maar ook komen er leuke weetjes over het Rijksmuseum naar voren in dit spannende verhaal! Leuk leesboek voor kinderen vanaf zeven jaar, maar waarschijnlijk zullen veel ouders ook genieten als ze dit boek voorlezen aan hun kroost!


1 opmerking:

  1. Wat leuk, bedankt voor de boekentip :) Wat leuk gemaakt, Pinkeltje en de muizen :)

    BeantwoordenVerwijderen