banner weblog grethilde

banner weblog grethilde

zondag 30 juni 2024

update "ik vertrek"

De verhuizing is achter de rug. Wat zal ik blij zijn als de laatste doos op mijn werkplek is uitgepakt. Pfff wat een enorme klus, 

Een hele onderneming: 2 verhuizingen in 1, daarbij waren veel klussen nog niet klaar: ik vond het al met al met al best pittig. 


Op dit moment van schrijven zijn er nog steeds werkmannen om de deur.

Er wordt op de werkvloer nog hard gewerkt. De vloerverwarming moest worden vervangen. Nieuwe sleuven in de vloer gefreesd, buizen van de vloerverwarming erin en de vloer weer dicht gesmeerd. De dakgoten moesten vervangen worden i.v.m. met lekkage.  

Af en toe speelde door mijn hoofd: 

in welke aflevering van "ik vertrek" ben ik beland? 


Het geeft meer positieve energie om me op mijn werk te richten en de klussen rond het huis even te laten voor wat het is.

In voorbereiding op de verhuizing had ik verschillende lijsten [op klembord] gemaakt: één voor de indeling van de miniaturen op het wandbord, één voor de indeling van de voorraad in ladebakken en één voor de inrichting van de verschillende kasten. 

Ik ben er nu blij mee: 1 voor 1 werk ik de lijsten af en richt ik de kasten in. 

Héél handig en het geeft overzicht, net als het klembord van Firma Muis & Co

Mijn nieuwe werkplek wordt met de dag mooier. Vandaag zijn de plinten geverfd en kunnen de kasten op hun plek.

Met hulp zijn er extra planken gezaagd, lampen opgehangen en dozen uitgepakt. Het was nog wat schuiven met kasten voor een goede indeling. 

In de tuin is een schuur & werkruimte geplaatst.

Hier komt o.a. mijn opslag en winkelvoorraad in. Deze moet van binnen nog geïsoleerd en met hout afgewerkt worden.


Opeens een grote crash: de hijskraan die de schuur in delen over het huis takelde heeft de deur van het huis geraakt, 

 met veel lawaai, enorm gekraak is de deur en delen van het hout totaal ontwricht. 

De deur is zó beschadigd dat deur en planken vervangen moeten worden.

Er is zoals je ziet een OSB plaat voor gezet: toch een droevig gezicht.

Ik zal blij zijn als rond en in de woning de werkmensen klaar zijn met klussen, de nieuwe deur is geplaatst en de rust is weergekeerd.

Ik wissel verschillende werkzaamheden met elkaar af: verven, uitpakken, de huishouding, koffie zetten voor de werkmannen en als het even kan geniet ik van het heerlijke weer door de was aan mijn nieuwe waslijn op te hangen.

Ineens zie ik een boerenzwaluw een nestje maken in de pas gebouwde schuur, een knipoog van boven?!

Het huis gebouwd in 2011 staat op een prachtige plek waar eerder een oude boerenhoeve heeft gestaan: "Ockingeheem".

De lieflijke boerderijtuin met fruitbomen: appel, kers en pruim en oude knotwilgen heeft mijn hart gestolen, wat een droomplek.

De platen van mijn wandbord heb ik in de verf & vernis gezet!

Mijn miniaturen hangen op een bord aan de wand -zoals de meesten van jullie weten-.  Voor het wandbord heb ik een nieuwe indeling gemaakt. Omdat alle miniaturen er toch af moesten i.v.m. de verhuizing was het dé gelegenheid om het een en ander opnieuw in te delen.

Het hangt nu per ontwerp op rij, erg handig, hoef ik niet lang te zoeken;-)


Nu nog lege bakken die liggen te wachten gevuld te worden met hand gemaakte mooie miniaturen.

 

Deze prachtige kast heb ik geverfd in Book Room Red van Farrel & Ball: een oude houten kast met een verhaal [en daar houd ik zo van]. 

Na een bijzondere ontmoeting met de vorige eigenaresse en haar broer die de kast uit hun ouderlijke woning aan mij hebben doorgegeven krijgt deze kast met liefde een nieuwe bestemming op mijn werkplek. 


De kast was oorspronkelijk donkerbruin en ik wilde hem heel graag in een mooie rood verven. 

Met de kleurkaart van Farrow & Ball in de hand voor kleuradvies [dank je wel Amber] werd het deze prachtige kleur Book Room Red. Ik ben verliefd op deze kleur;-)

De bruine planken van de kast waren oud en doorgebogen: de kast vroeg om nieuwe houten planken; deze heb ik op maat laten zagen en in de kast gelegd.


De achterwand van de kast wilde ik graag behangen. Mijn oog viel op dit mooie papier... 

Met hulp van lijmkwast & lijm heb ik het papier op de achterwand geplakt. 

De volgende dag met hamer & spijkers de wand achter de kast bevestigd en zie hier het resultaat! 

Ik ben er zó blij mee! In deze kast komen straks een aantal holletjes.

De materiaalpakketten staan al in de mandjes in de kast.

 Nu de mandjes in de kasten staan geven ze mij op mijn nieuwe werkplek toch een vertrouwd gevoel.

In deze lockerkasten zitten bakken met onderdelen die ik nodig heb voor het maken van de miniaturen. De houten plaat heb laten zagen en in de vernis gezet.

De kasten staan hier nog wat schots en scheef want de plinten zijn afgelopen week gekit en geverfd.

Volgende week ga ik de miniaturen ophangen aan het wandbord.

Het aller- allerleukste is als alles straks klaar is en de webwinkel weer open kan de dieren uit sprookjesbos uit de doos tevoorschijn zijn gekomen en de holletjes weer ingericht zijn.

Dit was mijn volgende project: het verven van deze kast in de kleur DE NIMES van Farrow & Ball. De kast schuren, afnemen en verven. 


Hier zie je de kast in een nieuwe kleur: oud blauw!

Ondertussen staan de laatste dozen geduldig te wachten om uitgepakt te worden.

 Volgende week krijgen de miniaturen een plekje aan de wand 

ondertussen mijmer ik hoe ik als laatste de verschillende holletjes straks een mooi plekje zal geven.





3 opmerkingen:

  1. Wat een werk allemaal, maar het wordt straks wel prachtig. Mooie oude kasten en meer ruimte. Mooie ruime tuin, dus veel genieten.
    Dacht eerst dat alleen de muisjes gingen verhuizen, maar je bent zelf verhuisd met muisjes en al.
    Veel succes met alles op zijn plek zetten, dat is leuk werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele klus, maar oh wat wordt het straks genieten in de mooie ruimtes.

    BeantwoordenVerwijderen